Qalima

Graffiti

Etnomarketing

Versterk de positie van uw organisatie met marketingactiviteiten gericht op doelgroepen met culturele afkomst als onderscheidende factor.

Meer weten?

Etnomarketing

Jongeren hebben andere interesses dan ouderen en vrouwen besteden hun geld aan andere producten dan mannen. Uit deze twee simpele voorbeelden blijkt duidelijk dat iedere doelgroep eigen specifieke wensen en behoeften heeft. Een groeiend aantal organisaties realiseert zich dat ook etnische afkomst een factor is die het gedrag en bestedingpatroon van mensen beinvloedt.


Allochtone Nederlanders vormen een afzetmarkt met volop kansen en mogelijkheden. Etnomarketing is het benaderen van deze bevolkingsgroepen met voor hen specifieke producten en/of diensten.


Qalima adviseert bedrijven en instellingen over de allochtone consumenten-markt en begeleidt hen bij het creeren van kansen en mogelijkheden op deze afzetmarkt; of het nu gaat om een productlancering, een marketing plan of een complete reclamecampagne. Een stijgend aantal bedrijven en instellingen, commercieel als ook in de non-profitsector, wordt zich bewust van het belang van multicultureel ondernemerschap. Voor deze organisaties ontwikkelt Qalima producten en diensten op zowel de consumenten- als de business-to-business markten.